Wakame este un tip de alge care se gaseste in Japonia si are un gust asemanator cu cel al spanacului. Algele maro Wakame se gasesc in varianta uscata si pot fi hidratate daca le lasi in apa, pentru cateva minute.
Timp de mai multe secole, algele Wakame au fost un simbol al alimentatiei sanatoase, in medicina orientala, pentru ca purifica sangele, protejeaza intestinele, pielea si parul. Sunt bogate in calciu, tiamina, niacina si vitamina B12.
Algele sunt alimente foarte sanatoase, cu proprietati antioxidante puternice, care accelereaza arderea grasimilor si iti ofera energie.
In Coreea, algele Wakame sunt consumate de catre proaspetele mamici, pentru aportul de substante nutritive necesare, pe care acestea le-au pierdut in timpul sarcinii.
In Japonia, locuitorii din Okinawa consuma cantitati mari de alge marine. Rata cancerului este foarte scazuta in acea zona, iar speranta de viata este mai mare decat cea a altor prefecturi din Japonia.

Wakame au o valoare nutritiva mare, fiind extrem de sarace in calorii si in grasimi. O portie de alge Wakame contine doar cinci calorii si chiar te ajuta sa arzi grasimile. Aceste alge te mai apara si de afectiunile inimii, diabet, cheaguri de sange si obezitate.
Daca le consumi in mod regulat, ele te vor feri de hipertensiune, infectii virale, tumori si inflamatii si iti vor intari sistemul imunitar.

Algele Wakame pot fi folosite ca ingrediente pentru supa miso. Au si un efect diuretic si previn balonarea. Aceste alge contin calciu si magneziu care impiedica aparitia osteoporozei, cat si multe oligoelemente. Algele Wakame sunt si una dintre putinele surse vitamina B12 de origine vegetala existente.

Wakame contine substante hranitoare pentru organism, dintre care amintim:

Magneziu: acest mineral este esential pentru relaxarea si contractia musculara, pentru implinirea functiilor anumitor enzime din corp, pentru producerea de energie si de proteine.

Iod: acesta este necesar metabolismului celular, prin care alimentele sunt transformate in energie. Iodul mentine echilibrul glandei tiroide si este necesar pentru producerea hormonilor tiroidieni. Un deficit de iod in organism are ca rezultate afectiuni precum hipotiroidismul si stari de obozeala, gusa, depresie, tendinte de ingrasare etc. Deficitul de iod este cauza principala a aparitiei retardului mintal la bebelusi si la copii mici.

Calciu: algele Wakame ajuta absorbtia calciului in organism. 100 g de Wakame contin 150 mg de calciu, necesar pentru sanatatea oaselor si in prevenirea osteoporozei.

Fier: acesta este esential pentru producerea celulelor rosii si in prevenirea anemiei.

Vitamine – A, C, E si K, care au efecte uimitoare asupra aspectului pielii dar si a imunitatii.

Vitamina D: sustine absorbtia calciului in oase si stimuleaza sistemele nervos, muscular si imunitar.

Riboflavina (Vitamina B2): corpul uman are nevoie de aceasta vitamina ca sa utilizeze corect grasimile, carbohidratii si proteinele din alimente. Riboflavina functioneaza ca un antioxidant, alaturi de alte vitamine precum niacina, acidul folic si B6.

Idee de pregatire:
Reteta pe care v-o prezentam nu are neaparat un specific asiatic, insa este plina de ingrediente sanatoase. Nu este greu de facut si pune foarte bine in evidenta gustul si calitatile algelor Wakame.

Iata de ce ai nevoie:

– 1-2 linguri de alge Wakame uscate
– 1/4 cana cu linte maro sau verde
– 1 morcov sau un pastarnac
– 1 telina mica
– 1 ceapa mica sau 1/2 din una mare
– un praf de sare de mare
– un praf de rozmarin sau cimbru
– 2 1/4 cani cu apa

Spala lintea, taie legumele si aseaza totul in straturi, intr-un recipient pentru gatit, uns cu ulei. Adauga apa, fierbe, apoi baga la cuptor, la 375 de grade, pentru o ora. Poti adauga, daca doresti, usturoi sau ghimbir proaspat.

La Ki-life Natural poti gasi alge Wakame uscate.

Bibliografie:
www.mindbodygreen.com
www.oprah.com
www.michaelakennedy.hubpages.com
www.waikaitu.com

 

Imagine: © Depositphotos.com (Anita_Bonita)